27 Januari 2011

ZIARAH KEMATIAN MENDIANG CHUA YEEW CHAI


YB husin menyapa tetamu yang hadir menziarahi mendiang



kehadiran YB Husin disambut mesra oleh masyarakat tempatan dan ahli keluarga mendiang



YB Husin bersama keluarga mendiang

Kuala Gula, 27 Januari 2011, Satu lagi sesi ziarah kematian sempat di hadiri oleh YB Haji Husin Bin Haji Din bersama rombongan di perkampungan nelayan Kuala Gula.Selesai menunaikan solat Isyak berjamaah di Masjid Kuala Gula, YB dan rombongan bergerak menuju ke rumah mendiang Chua Yeew Chai, 72 tahun yang meninggal akibat sakit tua.

Turut sama dalam rombongan kali ini ialah Mr. Beh Heng Kin, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Kawasan Bagan Serai dan ahli dewan, Imam Masjid Kuala Gula yang mesra dengan panggilan Pak Din, dan AJK MTD Selinsing.

Setibanya rombongan YB disana, tetamu-tetamu yang turut hadir menziarahi mendiang menyambut mesra rombongan yang hadir dan YB sempat bersalaman dengan mereka sebelum bertemu dengan ketua masyarakat Cina di sana dan juga ahli keluarga mendiang yang lain.

Menurut ahli keluarga, mendiang meninggal dunia di usia 72 tahun akibat sakit tua.YB dan rombongan difahamkan mendiang akan di bawa ke tanah perkuburan pada 29 Januari 2011,sementara menanti ahli keluarga dan sahabat handai yang lain hadir untuk memberi penghormatan terakhir kepada mendiang.

YB dan rombongan mengucapkan takziah kepada ahli keluarga mendiang Chua Yeew Chai dan mengharapkan mereka semua bersabar di atas kehilangan mendiang.

Hampir 40 minit YB dan rombongan berada di khemah diperkarangan rumah mendiang untuk sesi ziarah tersebut dan sebelum berangkat pulang sekali lagi YB dan rombongan bersalaman dengan tetamu yang hadir.

Gambar-gambar diatas adalah antara gambar yang sempat dirakamkan oleh krew adunselinsing.blogspot.com untuk disiarkan bagi sesi ziarah yang telah dihadiri untuk tatapan pembaca blog ini.

YB dan warga kerja Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Selinsing sekali lagi ingin merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga mendiang.

Tiada ulasan: