22 Ogos 2010

ZIARAH KEMATIAN KAUM CINA DI BAGAN SERAI GARDEN


Kehadiran Yb Husin disambut oleh sanak saudara,sahabat handai dan masyarakat sekitar kediaman mendiang


Bersama Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Bagan Serai menyampaikan ucapan takziah kepada waris mendiang




Rombongan yang turut serta dalam sesi ziarah bergambar bersama waris mendiang.


Taman Bagan Serai, 21 Ogos 2010-selesai menunaikan solat tarawih di Surau Parit Gabis, YB Tuan Haji Husin diiringi oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Bagan Serai, Puan Hajjah Rohaya Binti Bakar dan pengiring serta Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Kawasan Bagan Serai Mr. Beh Heng Kin dan pengiring telah berkesempatan menziarahi satu lagi kematian masyarakat kaum Cina di Taman Bagan Serai ( Bagan Serai Garden ) berhampiran bangunan bekas pasaraya highway.Kesemua rombongan tiba di kediaman mendiang pada jam 10.30 malam dan kehadiran semua rombongan disambut baik dan mesra oleh waris mendiang, Mr. Saw Hock Guan, 67 Tahun dan juga sanak saudara , jiran tetangga dan sahabat handai yang kebetulan juga hadir menziarahi dan menyampaikan ucapan takziah.

Menurut Mr. Saw, mendiang ibunya, Ng Kee Yau yang berumur 90 tahun meninggal dunia kerana sakit tua di Hospital Taiping dan dijangkakan akan disemadikan pada hari selasa 24 Ogos 2010.

Rombongan YB Husin juga sempat meluangkan masa sekitar 30 minit dan berbual mesra bersama hadirin yang hadir dan juga waris mendiang.Selesai sesi ziarah tersebut YB husin berangkat pulang dan sebelum pulang beliau sempat bersalaman dengan hadirin yang ada dan sekali lagi menyampaikan ucapan takziah kepada waris-waris si mati.

Sesi ziarah berakhir sekitar jam 11.15 malam.

Tiada ulasan: