19 Julai 2010

WARGA EMAS PERLU PEMBELAAN (siri 3)

Hari khamis lalu saya sempat menziarahi seorang warga emas yang berumur lebih 90 tahun di Jalan Banjar, Masjid Tinggi. Puan Che Yah yang hanya bergerak menggunakan troli kerana lutut beliau sakit dan langsung tidak boleh berjalan. Menurut anak beliau yang menjaga beliau keadaan ini sudah berlarutan beberapa tahun. Dalam kesempatan ini saya merayulah kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat atau mana-mana agensi yang sudi membantu Che Yah ini kerana dalam tinjauan saya ke rumah beliau mendapati bumbung rumah tempat beliau tinggal nampak uzur dan ada kebocoran. Saya akan cuba membantu mengikut kemampuan saya dan mengharapkan kerajaan mendahulukan rakyat seperti yang dicanangkan.

YB Husin Din menyelami penderitaan che Yah sambil meminta supaya bersabar dan redha dengan ketentuanNya kerana setiap kejadian ada hikmahnya

Tiada ulasan: