27 Februari 2010

BALU ALLAHYARHAM AMRI MENDAPAT PERHATIAN YB

Telok Seribu 2; 28 Feb 2010. Balu Allahyarham Mohamed Amri bin Arman mendapat perhatian YB Husin Din, Puan Salasiah bin Hj Baharum, yang baru kematian suami beberapa hari lepas dikunjungi YB dan Setiausaha Lajnah Kebajikan Dewan Pemuda PAS Bagan Serai ( Mohd Soupi bin Aftu)
Allahyarham meninggalkan seorang balu dan 6 orang anak, 2 orang darinya masih bersekolah. YB menyampaikan sidikit sumbangan kepada keluarga Allahyarham bertujuan meringankan beban yang ditanggung oleh keluarga tersebut. Kepada keluarga tersebut YB menasihati supaya bersabar dan menerima ketentuan Allah dan mengingatkan agar sentiasa mengingati Allah nescaya Allah akan sentiasa ingat akan kita.


YB Husin Menyampaikan sedikit sumbangan kepada balu Allahyarham Amri sumbangan dari Lajnah Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Serai

Selepas itu YB sempat singgah di rumah seorang ibu tunggal Pn Amasiah Bt Amin yang mempunyai anak SindromDown. Nor Kartini Bt Sulaiman yang berusia hampir 12 tahun itu mengalami penyakit tersebut sejak kecil lagi. Kanak-kanak tersebut hanya minum susu yang disalurkan melalui hidungnya. ibu tunggal yang tidak bekerja dan dibantu oleh anak sulungnya, manakala anak ke dua dan ketiga masih bersekolah. Beliau yang menerima bantuan dari JKM masih memerlukan sumbangan dari orangramai bagi meringankan beban yang ditanggungnya.


Pn Amasiah bersama anaknya. lihat dipipi kanak-kanak tersebut yang nampak tiub yang disalurkan melalui hidung untuk minum susu.

Tiada ulasan: