16 November 2009

LAWATAN 2 YB KE PUSAT PEMINDAHAN BANJIR

Keadaan banjir di Daerah Kerian khususnya di kawasan Alor Pongsu yang melibatkan beberapa buah kampung dan beratus keluarga terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan banjir. sehingga kini 3 Pusat Pemindahan banjir telah dibuka iaitu SK Alor Pongsu, SK Bagan Serai dan SKJ(T) Bagan Serai. Lajnah Kebajikan PAS Kawasan Bagan Serai bersama Dewan Muslimat dan Dewan Pemuda berkesempatan menziarahi mangsa di Pusat Pemindahan Banjir serta menyampaikan sedikit sumbangan berupa keperluan harian kepada mangsa yang terlibat. Sumbangan ini diharapkan dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung oleh mangsa. Di fahamkan jumlah mangsa akan meningkat lagi kerana paras air di beberapa buah kampung semakin naik terutama di kampung Sungai Bogak dan Kampung Batu 8.

Puan Hajjah Rohaya Bakar ( Ketua Dewan Muslimat PAS Bg Serai) mengaggihkan gula-gula kepada kanak-kanak sambil diperhatikan oleh YB Hj Husin Din di SKJ(T) Bagan Serai

YB Hj Husin Din memberi gula-gula kepada kanak-kanak

YB Hj Ramli Tusin dan Yb Hj Husin Din membantu tukang masak

masak Gulai ikan untuk santapan tengahari

Keadaan Banjir di Kampung Matang Pasir, Alor Pongsu pada 15.11.09


melawat mangsa di pusat pemindahan banjir di SK Alor Pongsu

Tuan Haji Asmuni Awi, Pengarah Pilihanraya PAS Perak turut hadir menziarahi mangsa banjir di SK Alor Pongsu

Melawat tempat banjir di Kampung Matang Pasir sambil mendengar penerangan dari ketua kampung pakatan rakyat, sdr Othman Haji Hashim. turut hadir ketua Dewan Muslimat PAS Bg Serai, Pn Hajjah Rohaya Bakar. Anggota Jabatan Amal PAS Bagan Serai dan anggota Nisa' PAS Bagan Serai juga hadir.

Tiada ulasan: